Yazılarım

Annem

Yakınmasız ve bağışlatıcı nedenler bulmaya çalışmaksızın yaşamak! Yapamadığım ya da başaramadığım kimi şeylerden dolayı başkalarını sorumlu tutmadım hiçbir zaman; bireyde yansıyanın aslında toplumsal olduğunun bilincindeyim. Ama, dostlarımı yeterince arayamadığım zamanlarda bağışlatıcı nedenler bulmaya çalışmışımdır. Halim Şefik, onu yeterince arayamadığım ve arayamayışıma kimi nedenler sıraladığım zaman kızardı bana, “mazeretsiz ve şikâyetsiz” yaşamak gerektiğini söylerdi.

ŞİİRİN ŞARKI SÖZÜNE DÖNÜŞMESİ

Yazılmışı yeniden yazmak gerekirse başka bir dile çevir de yaz çünkü sözcük cıvadır kolay oturmaz yerine O.Rifat   Nasıl gidiyor son çalışman, diye sorduydu da, şiirin yapısını çözecek bir ezgi oluşturamadım daha, diye yanıt verdiydim. * Gençliğimde İngilizce, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca şarkılar çalar-söylerdim. O şarkıları aslında kim ya da kimler çalıp-söylüyorlarsa, çalıp söylememi...

Read More

SALAKLIK ÜSTÜNE

9 Temmuz 1913   Bu yılki ütopyalar toplantılarının, benim için en düş kırıcı olanı “Yeni Ortaçağda Epidemik Aptallığa Bütünsel Bakış” adlı izlenceydi. Konuşmacı konuşmasına Aziz Nesin’in belirlemesini (!) anımsatarak başladı, ardından Nâzım Hikmet’in “Koyun gibisin kardeşim” dizesiyle “Bütünsel Bakış”ın ne olduğunu daha konuşmasının başında ortaya koymuş oldu. Bundan...

Read More

MİZYAL

Gemlik Sunğipek Fabrikası lojmanlarının sayısı otuz kadardı. Müdür lojmanı özeldi, bağımsızdı, öbür lojmanlarla kıyaslanmayacak denli geniş kullanım alanlarıyla belirgindi. Onun yanında daha alçakgönüllü, biri müdür muavininin, öbürü Şeytaver’in (Fabrikanın Alman danışmanı), iki lojman daha vardı. Bu üçünü saymazsak, asıl lojman sayısı yirmiydi: Altı ikili, iki...

Read More

KALDIK DAĞIN BAŞINDA

Dağın başında bahçe tutmuşum otuz yıldır bitki yetiştiriyorum. Kendi bahçemin bahçıvanı olmuşum. Aşılaya aşılaya bildik bitkilerden benzersiz bitkiler üretmişim. Bahçe bakım istiyor, sulanmak istiyor. Benden başka onlara bakacak, onları sulayacak kimse yok. Bahçemi bırakıp da kente inemiyorum. Dağın başında bir başıma kalmışım. Soruyorlar: “Neden yetiştiriyorsun bunları?” Valla!...

Read More
Fazla kilolardan mı şikayetçisiniz? O halde neden mide küçültme ameliyatı nı denemiyorsunuz. mide küçültme ameliyatı, zayıflamak isteyenler için kesin bir çözüm sunuyor. Üstelik çok kısa bir süre içersinde hayal ettiğiniz kilolara kavuşabilirsiniz.
Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.